EME120 Motor Gyújtással, Normál kipufogóval.
A „Sas” Erejével bíró „EME” motorok (Eagle Master Engine) Gyártója a Kínai Zhejiang Yinghuang Technology Co., Ltd. A CNC központtal rendelkező Precíziós Operációs Rendszerekkel felszerelt Cég elsősorban Modell Repülő Motorok gyártásával foglakozik. Az „EME” motorok normál és egyes Típusai Önindítós kivitelben is készülnek! Az önindító szettek Univerzálisak, több motortípusra is felszerelhetőek! (pl. DA, DLE). Kiváló Minőség és Megbízhatóság jellemzi az „EME” motorokat. Ez a tapasztalt Tervező, Teszt és Minőségellenőrzési Mérnökök kimagasló munkájának köszönhető! Az „EME”-nél fáradhatatlanul dogoznak azon, hogy Élvezetes repülést biztosítsanak a modellező Pilótáknak egy Megbízható motorral! A sok elégedett Kínai és Nemzetközi ügyfelek elismerése révén az "EME" Nemzetközileg is Híres Márkává vált! Mára már több mint 20 Országban van Márkaképviselete az EME motoroknak!
A Flash-Rc 2022 Novemberétől az „EME” motorok Hivatalos Magyarországi Márkaképviselete, Forgalmazója és Márkaszervize lett!
Az EME-120 motor az EME-60 motor Boxer változata. Mint a DA-120 versenymotor esetében itt is ráment a Gyártó a maximális teljesítmény mellett, a lehető legkönnyebb súly elérése! Az EME-120 motor minden alap összetevő tartozékával 2830 g súlyban megáll! Ezáltal 370 g-al kevesebb az össztömege, mint Versenytársainak! (Szándékosan nem említünk Márkákat, Tiszteletben tartva a Gyártók versenypiaci kommunikációját!)
Az EME-120 (12,2HP/7000 rpm) tökéletes választás a 100 – 130 ccm igényű 3D, Műrepülő és egyéb Repülőmodellekbe! A Boxer kialakításnak köszönhetően, sokkal rezgés mentesebb a motor járása. Az EME-120 Walbro porlasztója speciális fojtószelep karral van felszerelve, mely csökkenti a gázszervó kopását. Tökéletesített Read szelep. Minőségi, precíz illesztett CNC megmunkálás. A Gyártó csak jó minőségű NSK csapágyakat alkalmaz!
EME-120 Engine
|
Technikai adatok
|
Lökettérfogat
|
120 ccm
|
Henger felületvédelem
|
Kemény chróm (Nikasil)
|
Furat és Löket
|
47 mm x 35 mm
|
Súly
|
Motor 2316g, Hangtompító 188g, Gyújtás 195g
Összsúly minden tartozékkal: 2830g
|
Sűrítési arány
|
7.6:1
|
Teljesítmény
|
12,2 LE @ 7000 RPM
|
Alapjárati fordulatszám
|
1100 ford./perc
|
Üzemi fordulatszám
|
1100-7200 RPM
|
Vonóerő 1
|
27,2 Kg (50-200 m tengerszint feletti magasság)
|
Vonóerő 2
|
24,7 Kg (1800-2000 m magasság)
|
Gyújtógyertya
|
EME / NGK CM6
|
Gyújtás üzemi feszültség
|
6,6 V és 8,4 V között
|
Ajánlott légcsavar
|
27x11, 27x12, 28x9,5, 28x10, 29x10 (2 tollú)
27x10 (3 tollú)
|
Porlasztó
|
Walbro WJ 71
|
Üzemanyag
|
95 oktánszám, 30:1-35:1 keverési arány
|
|
|
A csomag az alábbiakat tartalmazza:
- EME-120 motor, 2 db normál hangtompító tömítéssel, 1 db Boxer elektronikus gyújtás, 2 db EME CM6 gyújtógyertya, 4 db alu távtartó, felfogató csavarok.
Technikai kiegészítő információk:
- Felfogatása megegyezik a GP-123, DLE-120, DLE-130, (70 x 80mm)
- Ugyanaz a kipufogónyílás mérete és a felfogató csavarok távolsága, mint a DA-100, DLE-111.
- A légcsavart felfogó csavarok osztóköre azonos a DLE-111, DLE-120, DLE-130, GP-123-al.
Ugyanúgy 6 csavar fogja fel a légcsavart, így DLE fúrósablon használható a felfúráshoz.
Videók:
https://www.youtube.com/watch?v=vmdGVsIeyy0
https://www.youtube.com/watch?v=KzJybjVUDWk
https://www.youtube.com/watch?v=odPpVexeL1E&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=yC6Hn2Gb0OQ
EME motorok Bejáratásával és Garanciájával kapcsolatos infók !
- Értékesítés előtt az általunk forgalmazott összes EME motor Szakszervízünkben átvizsgáláson, próbapadi járatáson, alap működési beállításon esik át annak érdekében, hogy Ügyfeleink tökéletes üzemkész motorokat kapjanak! Az átvizsgálást követően lefestésre kerülnek a forgattyúsház és a hengertalp lefogató csavarok. Az átvizsgálási és próbapadi járatás nem jelenti azt, hogy a motorok be vannak járatva!
- Természetesen a garancia az „EME” motorok esetében is csak a rendeltetés szerű használat esetén bekövetkező meghibásodásokra vonatkozik!
- A garancia nem vonatkozik a gyújtási áramkörre, a porlasztóra, a forgó kopó alkatrészekre, a nem megfelelő motorolaj használatából eredő meghibásodásra, a motor megbontására ugyan úgy mint a többi modell repülő motor esetében!
- A garanciális feltételek érvényesítéséhez alapvetően szükségesek az alábbiak betartása!
- A megvásárolt új motor bejáratáskor javasoljuk a 95 oktánszámú normál benzin (lehetőleg minél kevesebb adalékot tartalmazzon!) és Motul 710 2T, Motul 800 2T olaj vagy ennek megfelelő full szintetikus 2T észter bázisú olaj 30:1 arányú keverék használatát. Keverjünk be 5 liter 30:1 arányú keveréket.
A bejáratás alatt ajánlatos még a Fimol 2T vagy a Rimet Moto motorolaj
adalék használata, ami csökkenti a súrlódást a motorban!
https://alkatreszokosan.hu/hu/termek/adalekanyagok/fimol-2-surlodascsokkento-adalek-100-ml-zold-2-utemu-00-160108-017-hun
- Továbbá ajánlott a Spuri adalék használata, javítja az égést, megakadályozza a lerakódást a motorunkban, a porlasztóban, továbbá meggátolja az üzemanyag romlását! https://spuribolt.hu/
(Figyelem metiles motorokhoz árusított 2T szintetikus olajak nem alkalmasak a benzinüzemű motorokhoz!, A benzinben ezek az olajak nem keverednek el, nem lesz kenése a motornak! A motorunk már a bejáratás idején végeleges sérülést szenved el!)
-A bejáratáshoz minimum 1-1,5 üzemóra járatási idő szükséges az első felszállás előtt!. Ajánlott a motort külön próbapadon járatni, hogy közben tudjuk ellenőrizni a motor hőmérsékletét nehogy túlmelegedjen! (Legalább ez idő alatt a Sárkányunkat nem tesszük ki a rezonanciának!)
A bekevert 5 literből megmaradt 30:1 arányú keveréket használjuk el az első pár repülés alatt.
- A bejáratást követően 95-ös oktánszámú benzin használata mellett a keverési arányt lehet csökkenteni 35:1 arányra. Ettől szegényebb keverék nem ajánlott! A Spuri használata továbbra is javasolt!
Keverékképzés:
30:1 arány bejáratás alatt !
30 liter (95 benzinhez) 1 liter olajat öntünk (pl: Motul 710 2T)
5 literes kannába bekeverve 30:1 arányú keverék
5 liter (95 benzinhez) 1,66-1,7 dl Motul 710 2T olajat öntünk, összerázzuk rendesen, és öntünk hozzá spuri adalékot. Az 5 liter keverékhez 10-15ml-ert!
A spuri megakadályozza az üzemanyag romlását javítja az égést, stb....
Továbbá ajánlott a Fimol 2 adalék használat a bejáratás alatt!
A Fimol 2 Zöld kupakost kell venni, az való a 2 ütemű motorokhoz!!!!
5 liter keverékbe kb 20 ml-ert kell önteni ( MOL kutakon is lehet kapni)
https://alkatreszokosan.hu/hu/termek/adalekanyagok/fimol-2-surlodascsokkento-adalek-100-ml-zold-2-utemu-00-160108-017-hun
Ahogy elfogy a bejáratás és az első pár repülés alatt az 5 liter 30:1 arányú keveréked, át lehet állni a 35:1 arányú keverék használatára.
Keverékképzés:
35:1 arány normál üzem alatt( bejáratási ciklus után) !
35 liter (95 benzinhez) 1 liter olajat öntünk. ( pl: Motul 710 2T )
5 literes kannába bekeverve 35:1 arányú keverék
5 liter (95 benzinhez) 1,42 dl Motul 710 2T olajat öntünk, természetesen spurit is, 10-15ml-ert. A Fimol használatát elhagyhatjuk. (de lehet tovább is használni, főleg a téli hideg időszakokban, sokkal jobb a hidegindítási kenése a motornak)
A továbbiakban folyamatosan 35:1 arányú keverék használatátajánlom! Az 50:1 arányút nem!
A bejátartást követően is ajánljuk a Rimet Moto motorolaj adalék használatát!
Bővebben itt olvashatsz a Rimet Moto-ról:
https://www.flash-rc.hu/Rimet-Moto-Motorolaj-Adalek-50ml
Továbbá az üzemanyag romlás megakadályozása érdekében ajánlott a Spuri Piros vagy Kék adalék használata! https://spuribolt.hu
https://www.flash-rc.hu/Spuri-Uzemanyag-Adalek-125ml
https://www.flash-rc.hu/Spuri-JG-2-Uzemanyag-Adalek-125ml
Egy tényt fogadjon el mindenki!
„ Az olaj még soha nem tette tönkre a vasat”!
A modellrepülő motorok hobbink célja érdekében ki vannak „hegyezve”. Adjuk meg Nekik a megfelelő kenést, hogy sokáig Sárkányunk hű társa maradhasson!
„Jó leszállást mindenkinek!” A Flash-Rc csapata.