GP 178 Motor Gyújtással, Normál kipufogóval.
A tajvani Great Power Engine cég által gyártott GP benzinmotorok kiválóak, minőségi anyagokból készültnek. Kiváló minőségűek az alkatrészek, dugattyúk, csapszegek, hajtórudak mely minőséget az alábbi cégek is használják: Yamaha, Honda, Suzuki. SKF csapágyakat és megbízható Walbro karburátorokat használnak. A motorok normál és hangolt hangtompítókkal való üzemeltetésre alkalmasak. A GP motorok átgondolt kialakítása nagyon jó tömeg/teljesítmény/ár arányt ért el!
A GP-178 a GP-176 motor továbbfejlesztett változata, amely a módosított dugattyú és hengerkialakításnak, a megnövelt kompressziós aránynak és a Tillotson HT-14A karburátor használatának köszönhetően 2,5 lóerővel többet ér el, mint a GP176STD. Alacsony vibráció és jobb gázreakció.
A GP 178 V2 egy ikermotor, amely a GP-88 motoron alapul, melyből 53 mm-es furattal rendelkező hengereket vett át. A forgattyúház minőségi alumíniumötvözetből készül. A dugattyúk egy dugattyúgyűrűvel vannak felszerelve, hajtórúddal és a dugattyúcsapok tűcsapágyakon vannak felszerelve. A motor a svéd SKF cég kiváló minőségű csapágyaival van ellátva. A motor felszerelése a hátlapra csavarozott rögzítőlappal történik.
A könnyű kipufogók alumíniumból készülnek, felülete védő ezüst spray-vel van ellátva.
Javasolt üzemanyag:
- Bejáratás 30:1 (30 rész Natural 95 benzin 1 rész olaj),
- Normál üzem 40:1.
- Szintetikus Motul 710 2T vagy Motul 800 2T kétütemű olaj használatát javasoljuk.
Műszaki paraméterek:
Lökettérfogat: 178 cm3
Furat: 53 mm
Fordulatszám tartomány: 1100-9000 1/perc
Teljesítmény: 21,5 lóerő
Motor súlya: 3550 g
Gyújtás súlya: 202 g
Hangtompító súlya: 430 g
Üzemanyag: Benzin 95 Ólommentes
Üzemanyag keverési arány: bejáratás 30:1, utána 40:1
Karburátor: Tillotson HT-14A
Gyújtógyertya: NGK CM-6
A gyújtást úgy tervezték, hogy 6,6-7,4 V névleges feszültségű akkumulátorral működjön.
- NiMH akkumulátor 6 cella (legalább 1800 mAh)
- Life 2s akkumulátor (legalább 1300 mAh)
- Lipó 2s akkumulátor (legalább 1300 mAh)
- A gyújtás mellé spirál védőcső, akkumulátor csatlakozó kábel és természetesen NGK CM-6 gyújtógyertya is jár.
Javasolt légcsavarok:
- kéttollú: 30x13 ", 31x12", 32x10 "
- Tipikus fordulatszám: 5900 ford./perc Mejzlík 31x12 Evo propellerrel.
A csomag tartalma: motor, elektronikus gyújtás + gyújtógyertya, hangtompító + kipufogó tömítés, csatlakozó anyag és használati utasítás.
A garanciális feltételek érvényesítéséhez alapvetően szükségesek az alábbiak betartása!
A megvásárolt új motor bejáratáskor javasoljuk a 95 oktánszámú normál benzin (lehetőleg minél kevesebb adalékot tartalmazzon!) és Motul710 2T, Motul800 2T olaj vagy ennek megfelelő full szintetikus 2T észter bázisú olaj 30:1 arányú keverék használatát. A bejáratáshoz minimum 1-1,5 üzemóra járatási idő szükséges. Ajánlott a motort külön próbapadon járatni, hogy közben tudjuk ellenőrizni a motor hőmérsékletét (nehogy túlmelegedjen!). Legalább ez idő alatt a Sárkányunkat nem tesszük ki a rezonanciának!
A bejáratás alatt ajánlatos még a Fimol 2T vagy a Rimet Moto motorolaj adalék használata, ami csökkenti a súrlódást a motorban!
A bejáratást követően 95-ös oktánszámú benzin használata mellett a keverési arányt lehet csökkenteni 40:1 arányra. Ettől szegényebb keverék nem ajánlott!
A bejátartást követően is ajánljuk a Rimet Moto motorolaj adalék használatát!
Bővebben itt olvsahatsz a Rimet Moto-ról:
https://www.flash-rc.hu/Rimet-Moto-Motorolaj-Adalek-50ml
Továbbá az üzemanyag romlás megakadályozása érdekében ajánlott a Spuri Piros vagy Kék adalék használata! https://spuribolt.hu
https://www.flash-rc.hu/Spuri-Uzemanyag-Adalek-125ml
https://www.flash-rc.hu/Spuri-JG-2-Uzemanyag-Adalek-125ml
Egy tényt fogadjon el mindenki!
„ Az olaj még soha nem tette tönkre a vasat”!
A modellrepülő motorok hobbink célja érdekében ki vannak „hegyezve”. Adjuk meg Nekik a megfelelő kenést, hogy sokáig Sárkányunk hű társa maradhasson!
Jó leszállást mindenkinek! A Flash-Rc csapata.